25–27 / 3 / 2025 - Kongresové centrum Praha
Víte, proč některé kampaně neprodávají, i když vypadají skvěle? My ano. Chybí jim pevné základy. Reklamní kampaň není jen o dobrém nápadu, ale potřebuje souhru čtyř klíčových kroků – jasnou strategii, funkční kreativu, dotaženou produkci a dobře zvolená média. Přijďte se naučit, jak vytvořit úspěšnou kampaň, díky které budete prodávat.
Detailní program:
14:40 - 14:45
Úvod
Michal Novák (Marketing Director of group division)
14:45 - 15:10
1. Strategie: Kde, kdo, co?
Honza Coufal (CEO) a Milan Drozen (Head of Effectiveness)
Reklamní kampaň stojí a padá na dobré strategii. Kdo je váš ideální klient? Co mu chcete říct? Kde ho najdete? – Tyto otázky jste už někde slyšeli, že ano? Proto si na konkrétních příkladech ukážeme, jak tuto teorii převést do praxe a vyhnout se nejčastějším chybám podnikatelů. Bez jasné strategie totiž můžete do reklamy nalít miliony, ale výsledky zůstanou stejné: mizerné.
15:15 - 15:40
2. Kreativa: Jak vytvořit reklamní hit?
Martin Kučera (Marketing Strategist)
Kreativní myšlenka je základ. Pokud nemáte nápad, nemáte nic. Jak vyplnit prázdno na začátku tvůrčího procesu? Kde najít inspiraci? Odhalíme vám tajemství reklamního hitu. Na příkladech našich nejúspěšnějších kampaní zjistíte, že kreativita není magie, ale dovednost.
15:45 - 16:10
3. Produkce: Spot za milion nebo za pár šupů?
Petr Vlasák (Creative Director) a Kristýna Ruslerová (Production Manager)
Jak natočit reklamu, která prodává? Možná vás to překvapí, ale nezáleží tolik na ceně. Rozhodují detaily. Špatný herec nebo odfláknutá produkce dokážou pohřbít i ten nejlepší nápad. Ukážeme vám zákulisí reklamy a klíčové kroky produkce, které oddělují funkční kampaně od průměru.
16:15 - 16:40
4. Média: Pravda a mýty o reklamních kanálech
Petr Machovec (Digital Strategist)
Televize je pasé? TikTok je jen pro děti? Omyl. Nejdůležitější není, co sledujete vy a vaši kamarádi, ale to, co sleduje váš zákazník. Zboříme největší mýty o médiích a ukážeme si, jak efektivně zacílit a rozdělit mediální rozpočet. Klíčem je zvolit správný kanál ve správný čas. Jak to ale udělat?
16:45 - 17:15
Příběhy firem jako je ta vaše: panelová diskuze
Praxe není nikdy dost. Do panelové diskuze přijali pozvání nejen naši klienti, ale také přední marketingoví odborníci. Budeme si povídat o tom, jaké postupy se jim osvědčily a čemu by se zpětně raději vyhnuli. Vsadíme boty, že se v příbězích budete poznávat a třeba najdete odpovědi na to, co zrovna sami řešíte.
Diskuzí i celým nabitým odpolednem vás provede náš marketingový ředitel Michal Novák.
17:15 - 22:00
Networking: Sejděme se na skleničce
Máte otázky, na které nezbyl prostor? Chcete se seznámit s dalšími českými úspěšnými podnikateli nebo sdílet dojmy z workshopu? Pojďte s námi pobýt u našeho stánku před Velkým sálem, ať už se skleničkou skvělého prosecca nebo nealka. Rádi vás uvidíme.
__________
Máte před sebou jedinečnou příležitost posunout vaše podnikání. Jediné odpoledne vás dělí od toho, abyste byli zase o krok dál před konkurencí.
Máme know how a nebojíme se ho sdílet. Buďte u toho s námi.
Těšíme se na vás na The Best of Czech Promotion Summit
První večer Retail Summitu – to jsou nové kontakty u sklenky a něčeho dobrého. Letos ale taky Pub Quiz a nehynoucí sláva a zdravá soutěživost, u které můžete popustit uzdu.
Klikněte pro více informací.
Ve kterých tématech můžete zazářit?
Obchod v 90kách, legendární reklamy, osobnosti retailu a samozřejmě…Retail Summit.
Vítězný tým si odnese exkluzivní cenu od Plzeňského Prazdroje.
Kdo může soutěžit?
Tým o 3 – 5 lidech s registrací na Retail Summit.
Kapacita je omezená, registrujte proto svůj tým na: [email protected] a počkejte, až vám místo potvrdíme.
Začínáme ve 20.00 v Plzeňské hospodě.
Přijďte všem vytřít zrak!
Prezentace se zaměří na tři klíčové oblasti inovací, které dnes v retailu intenzivně probíhají – inovace v sortimentu, inovace v technologiích a inovace v udržitelnosti. Popíše a vysvětlí příčiny aktuálních trendů, které jdou napříč zmíněnými kategoriemi. Lze do budoucna očekávat větší poptávku zákazníků po biopotravinách a rostlinných alternativách? Jak mění technologie v retailu zákaznický zážitek a jak pomáhají samotným obchodníkům v optimálním řízení jejich podnikání? Proč bude snaha o dekarbonizaci ekonomiky jednou z klíčových výzev, kterým bude retail v příštích letech čelit? Prezentace vysvětlí nejen tyto, ale i další pohyby na poli inovací v retailu a vše zasadí do širšího kontextu a souvislostí.
Vystudoval ekonomii, diplomacii a žurnalistiku. V letech 2004–2006 byl náměstkem ministra financí ČR. Poté působil ve Světové bance, nejprve jako expert pro finanční služby v Praze, později v centrále Světové banky ve Washingtonu. V letech 2014–2017 pracoval jako státní tajemník pro evropské záležitosti při Úřadu vlády ČR a jako koordinátor digitální agendy ČR. V roce 2018 byl zvolen prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu v ČR a v roce 2019 se stal i viceprezidentem evropské asociace EuroCommerce. Od roku 2020 je viceprezidentem Hospodářské komory ČR.
Od módních a nových slov ke vzniku jednotlivých trendů. Každý spotřebitelský trend má svůj prvopočátek. Před jeho zhmotněním se o něm hodně diskutuje a čas ukáže, do jaké míry se ujal a změnil chování spotřebitelů. Prozkoumejme společně, které diskutované trendy se propisují do nákupního chování na trhu FMCG u českých kupujících.
Ladislav Csengeri je ředitelem společnosti YouGov v Česku a na Slovensku, která převzala v roce 2024 divizi Spotřebitelského panelu GfK. Ta kontinuálně měří již desítky let nákupní chování i českých domácností. Ladislav dříve působil v GfK, od roku 2007, a převážnou část své kariéry se specializuje na rychloobrátkový segment FMCG a Retail z pohledu nákupního a spotřebitelského chování. Kromě řízení lokálních týmů je zapojen do několika regionálních a globálních projektů. Studoval na Podnikově-hospodářské fakultě Ekonomické univerzity v Bratislavě, včetně stipendijního studia na University of Applied Sciences Osnabrück v Německu se specializací na marketing, výzkum trhu a event management.
S nástupem umělé inteligence a zralé generace Z, která stále více ovlivňuje trh, čeká retail zásadní změna. Nové prodejní kanály, technologie a rostoucí očekávání spotřebitelů nutí značky investovat do moderních způsobů propojení se zákazníky.
Poprvé díky umělé inteligenci můžeme dosáhnout hlubokého a zároveň masového propojení se zákazníky. Zážitky v retailu se tak stávají více osobními a relevantními než kdy dříve.
Tato prezentace se zaměří na budoucnost retailu z pohledu hodnot moderního spotřebitele.
Je známý jako „král zákaznické zkušenosti“ a je světovou autoritou v oblasti porozumění spotřebitelskému chování. Zaměřuje se na vliv technologií a digitálního prostředí na chování zákazníků a zkoumá, jaké faktory ovlivňují naše ekonomická rozhodnutí. Díky těmto znalostem dokáže předvídat, jak se spotřebitelé budou chovat v budoucnosti, a radit firmám, jak se na tyto změny připravit. Je konzultantem pro řadu velkých světových značek v oblasti zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti, omnichannel strategie, umělé inteligence, maloobchodní futurologie a peer-to-peer ekonomiky. Je to nejen uznávaný autor, řečník na konferencích TED, ale také vysokoškolský pedagog. Jeho vystoupení jsou proto podnětná, energická a zábavná. Každý rok mluví tento rodilý Ir k desítkám tisíc účastníků konferencí po celém světě.
Soutěžní přehlídku tří nominovaných projektů uvede Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard
Neustále se rozšiřující produktového portfolia představuje výzvu pro zákazníky, kteří se snaží najít ideální produkt. V této přednášce se zaměříme na to, proč je dnešní e-shop pro zákazníka často nepřívětivý, a jak se v následujících letech může změnit online nákupní zážitek. Představíme konkrétní příklady a nastíníme, jak by mohla vypadat budoucnost e-commerce.
Tervel je partner společnosti Deloitte zodpovědný za téma AI Strategie a Data Science v region střední Evropy. Tervel má více než 10 let zkušeností v oblasti umělé inteligence, analytiky a dat. Pracuje s klienty z různých odvětví napříč Evropou a pomáhá jim k úspěšnému zavedení AI a dalších souvisejících technologií. Posledních několik let se zaměřuje na use cases pro Retail, e-commerce a FMCG jako jsou personalizace a dynamická cenotvorba.
Umělá inteligence přináší do dodavatelských řetězců nejen větší přesnost a efektivitu, ale také konkrétní řešení pro snížení plýtvání – od lepšího plánování zásob až po optimalizaci přepravy. V této přednášce ukážeme, jak AI dokáže firmám pomoci ušetřit náklady, pomoci s udržitelností a zároveň zlepšit zákaznickou zkušenost. Na konkrétních příkladech z praxe se podíváme, jak technologie mění přístup k moderní logistice.
Ondřej je Chief Delivery Officer s hlubokou expertízou v řízení dodavatelských řetězců, revenue managementu a optimalizaci prodeje. Vystudoval Fakultu informačních technologií na VUT v Brně a více než deset let se věnuje implementaci systémů pro promoční plánování, forecasting a řízení zásob. Spolupracoval s předními hráči trhu, jako jsou Albert, Nestlé, Kofola či Metro SK na zavádění pokročilých E2E řešení zahrnujících dynamickou cenotvorbu, optimalizaci sortimentu a plánování výroby. Ondřejova práce pomáhá firmám efektivně řídit komplexní procesy a zvyšovat jejich výkonnost.
Chcete, aby zkušenost s vaší značkou byla pouze transakční, nebo více prožitková? Inspirujte se příběhem proměny Notino, lídra ve své kategorii, který do svých technologických inovací přidal „srdce“. Dozvíte se, proč nestačí růst skrze dobré ceny a kvalitu služeb, ale je třeba přidat emoce. Změnu navenek musí ale provázet neméně zásadní vnitřní přestavba firmy postavená podle zákazníka a jeho potřeb. Dozvíte se, jak to vše může promítnout do celkových výsledků firmy.
Lukáš Havlásek se v oblasti ecommerce pohybuje přes 17 let. Pod rukama mu za tu dobu prošly desítky velkých ecommerce projektů, a to jak B2C, tak i B2B. Pomáhal s rozjezdem a zlepšováním e-shopů např. pro společnosti Sconto, SuperZoo, OfficeDepot, Okay, Moutfield, Prusa3D a dalších. V boardu Notina má v posledních letech na starosti strategii růstu obratu a rozvoje e-shopu, mobilní aplikace, omnichannelu a vše spojené s customer experience ve 27 zemích, kde společnost působí.
Decathlon není jen prodejce, ale i výrobce vybavení vlastních značek. Celosvětově má více než 900 patentů na produkty, které vyvinul. Chytré a inovativní produkty za příznivé ceny jsou pro jeho obchodní model klíčové. Inspirujte se tím, jak v Decathlonu přemýšlí o vývoji produktu.
Stéphane MOLET je od poloviny roku 2024 obchodním ředitelem společnosti Decathlon Česká republika. Má za sebou 22 let zkušeností a to jak přímo v retailu jako vedoucí oddělení a následně ředitel několika prodejen Decathlon, tak ve značkách Decathlonu - ve značce zimních sportů Wedze jako obchodní ředitel, ve značkách Forclaz a Simond jako produktový manažer. Pracoval celkem ve 4 zemích: Francii, Anglii, Polsku a nyní v České republice. Stéphane se specializuje na pochopení potřeb uživatelů a zákazníků, abychom v Decathlonu mohli nabízet ty nejlepší produkty a služby.
Coop Italy dokázal dramaticky zvýšit tržní podíl své vlastní privátní značky tím, že své produkty znovu uvedlo na trh revolučním způsobem. Jeden ze tří největších hráčů na italském moderním trhu následoval inovativní metodologii. Překonal přitom některé z klasických kognitivních zkreslení, která obvykle maloobchodníky ovlivňují.
Paolo Bonsignore je zkušený manažer s bohatými zkušenostmi ve vedení značek, jako jsou illy, Ferrero a Giovanni Rana, kde úspěšně řídil expanzi značky do Spojených států. V současnosti působí jako obchodní ředitel společnosti Coop Italian Food, která poskytuje strategické poradenství a dodává vysoce kvalitní italské potraviny maloobchodníkům po celé Evropě, Asii a USA. Dříve zastával pozici vedoucího privátních značek a marketingu ve společnosti Coop Italia, kde vedl revitalizaci privátní značky s cílem zdvojnásobit již tak významný podíl na trhu.
Získejte cenné poznatky o tom, jak jednotné maloobchodní plánování podporuje efektivní predikci a optimalizaci promocí. Osvědčené postupy a strategie pro předpovídání poptávky vám umožňují předcházet výpadkům zásob a zlepšují koordinaci napříč dodavatelským řetězcem.
S více než 20 lety zkušeností v softwarovém průmyslu, zejména v oblasti maloobchodu, spolupracoval Henrik Salzmann s předními společnostmi jako SAP, Salesforce a Blue Yonder. Během působení ve společnosti Salesforce hrál klíčovou roli v růstu švédského týmu z 30 na více než 300 lidí. Po příchodu do Relexu před rokem zastává pozici viceprezidenta prodeje pro severní Evropu. Henrik žije ve Stockholmu a v minulosti působil také jako profesionální golfista.
Již více než 20 let se věnuje technologiím, které podporují optimalizaci a rozvoj obchodu. Zaměřuje se na oblasti plánování prodeje a provozu, category management, dodavatelský řetězec, cenotvorbu, propagaci a řízení pracovní síly. Úspěšně realizovala desítky projektů pro klienty v Polsku i celé Evropě. Profesionální naplnění nachází v tom, že konzistentně přináší reálnou obchodní a environmentální hodnotu za využití nejnovějších a osvědčených technologií. V současné době je zodpovědná za obchodní rozvoj RELEX Solutions v Polsku a regionu střední a východní Evropy.
V UGO fandíme životu v rovnováze a ve všem co děláme se snažíme spojit to nejlepší z přírody a z nás. Suroviny jsou základ, a proto v našich restauracích i retailových produktech pracujeme vždy s pečlivě vybranými čerstvými ingrediencemi. Čerstvá šťava UGO vzniká jinak než běžně dostupné ovocné nápoje. V rámci hesla „Ze sadu až do lahvičky“ čerstvé ovoce vymačkáme, naplníme do lahviček, které ošetříme vysokým tlakem. Touha po produktech z kvalitních surovin zavedla skupinu Kofola až na pole. V roce 2024 koupila rodinná nápojářská společnost jablečné sady, jejichž plody putují nejen na pulty obchodů a jako surovina do Salaterií, ale i do balených UGO šťáv. Největší inovací v moderním nápojovém byznysu tak nejsou jen nové technologie a výrobní postupy, ale i návrat ke kořenům a poctivým surovinám.
Schlindenbuch se pohybuje v oblasti marketingu již čtvrt století. Posledních 8 let pracuje pro různé značky ve skupině Kofola. Pro značku Jupí uvedla novou řadu Icetea sirupů a v LEROSU byla odpovědná se relaunch a redesign tradiční bylinkové značky, který ocenila porota soutěže Obal roku. Poslední dva roky vede marketingové oddělení značky UGO a stará se o segment rychlého občerstvení (QSR) i retailový prodejní kanál.
V NIQ věříme v data a měříme, co a jak Češi nakupují. V tomto příspěvku shrneme vše, co potřebujete vědět o českém maloobchodu a nákupním chování Čechů. Zaměříme se na 3 fenomény, kterým se věnuje tento programový blok, tedy privátní značky, promoce a inovace a řeč bude nejen o trhu s rychloobrátkovým zbožím (FMCG), ale podíváme se i do světa elektroniky a zboží dlouhodobé spotřeby (Tech&Durables). Klíčová data k výše uvedeným tématům zazní právě tady.
Romana Duníková pracuje v NIQ (dříve Nielsen) již 20 let, během nichž vystřídala různé pozice v rámci klientského oddělení, a to jak analytické, konzultantské, komerční, tak i manažerské. V současné době vede Consulting & Insights týmy pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko a pomáhá tak mnoha lokálním i globálním výrobcům a distributorům dosahovat jejich cílů na těchto trzích.
Umělá inteligence a automatizace mění retail. Jaké jsou trendy a jak je využít k personalizaci, efektivitě a růstu prodejů? Ukážeme praktické aplikace, od analýzy chování zákazníků přes predikci preferencí až po rozpoznávání krádeží a automatizaci prodeje bez obsluhy 24/7. Probereme, jak AI zvyšuje spokojenost zákazníků, optimalizuje zásoby, personalizuje nabídky a zlepšuje obchodní výsledky.
Konzistentní zákaznická zkušenost dokáže vygenerovat až o třetinu vyšší prodeje. Zákazníci dnes očekávají rychlý, jednoduchý a personalizovaný nákupní zážitek – ať už nakupují online, offline, na sociálních sítích, přes aplikaci nebo přes AI asistenty. Ukážeme nejnovější trendy v CX a inspirujeme vás příklady efektivní harmonizace různých kanálů a dat. Přijďte diskutovat o tom, jak porozumět zákazníkům a najít rovnováhu mezi automatizací a lidským přístupem.
Special guest: Mig 21
Budeme diskutovat o tom, jak zajistit správné plánování prostoru, které je klíčové pro zákaznický zážitek a profitabilitu prodejen. Přiblížíme si, jak nová generace čárových kódů či AI usnadňuje řízení cen a promocí. Nasdílíme zkušenosti se zavedením AI pro promoční akce ve slovenském Coopu. A ukážeme, jak nasazení speciálního softwaru napomáhá Košíku.cz komplexně řídit ceny pro 3 země a poradit si i se 150% nárůstem počtu dodatečných cen, vzniklých po uplatnění populárního konceptu multikupu.
Seznamte se s inovativními projekty z výroby a retailu, od kultivovaného masa přes produkty pro flexitariány až po péči o tradiční odrůdy rostlin a půdu. Co je spojuje, jaké výzvy museli jejich tvůrci při implementaci překonat a proč je klíčové stále inovovat a jak novinky komunikovat? Připojte se ke společné diskuzi na tato zásadní témata.
Inovování plateb již dávno neznamená jen rozšiřování nástrojů a forem plateb na straně spotřebitele (plátce), jako je např. platba kartou v mobilu či hodinkách. Stále více inovací vzniká na straně prodejce, ať už jsou to nové prodejní platformy jako nákup přímo z infotainmentu auta, existující kamenné prodejny se samoobslužnými kiosky či prodej 24/7 a další.
Dynamické změny v preferencích zákazníků kladou na obchodníky nové nároky – od modernizace prodejen až po optimalizaci nákladů a udržitelnosti. Inovace však nemusí znamenat komplikace. Jak efektivně zvládnout transformaci prodejních míst, snížit uhlíkovou stopu a současně ušetřit? Inspirujte se příklady velkých hráčů a získejte tipy z praxe.
Jaké jsou klíčové kompetence lidí, bez kterých se retail v budoucnu neobejde? Jak podpořit zaměstnance v jejich rozvoji – připravit je na budoucí podobu práce a zároveň přispívat ke kultivaci prostředí, ve kterém vznikají inovace? Tato a další témata uchopíme strategicky v návaznosti na prosperitu a konkurenceschopnost firem.
Retail media jsou globálně jedním z nejrychleji rostoucích komunikačních kanálů. I v rámci Česka značky postupně získávají možnost efektivně využívat retail médií pro růst prodejů. Ukážeme vám, co to retail media jsou, co nového přinášejí do vztahu obchodníků s inzerenty, a jak je co nejefektivněji využít ve svůj prospěch.