Program Retail Summitu 2025

25–⁠27 / 3 / 2025 - Kongresové centrum Praha

Prolog

úterý - 25 / 3 / 2025

14:00-20:00

Registrace

14:40-17:00

The Best of Czech Promotion Summit

Jak vytvořit úspěšnou kampaň, která má koule

Víte, proč některé kampaně neprodávají, i když vypadají skvěle? My ano. Chybí jim pevné základy. Reklamní kampaň není jen o dobrém nápadu, ale potřebuje souhru čtyř klíčových kroků – jasnou strategii, funkční kreativu, dotaženou produkci a dobře zvolená média. Přijďte se naučit, jak vytvořit úspěšnou kampaň, díky které budete prodávat.

14:40-17:00

Jak vytvořit úspěšnou kampaň, která má koule

O čem to bude?

Pozvánka k nahlédnutí zde.

Detailní program:

14:40 - 14:45

Úvod

Michal Novák (Marketing Director of group division)

 

14:45 - 15:10

1. Strategie: Kde, kdo, co?

Honza Coufal (CEO) a Milan Drozen (Head of Effectiveness)

Reklamní kampaň stojí a padá na dobré strategii. Kdo je váš ideální klient? Co mu chcete říct? Kde ho najdete? – Tyto otázky jste už někde slyšeli, že ano? Proto si na konkrétních příkladech ukážeme, jak tuto teorii převést do praxe a vyhnout se nejčastějším chybám podnikatelů. Bez jasné strategie totiž můžete do reklamy nalít miliony, ale výsledky zůstanou stejné: mizerné.

 

15:15 - 15:40

2. Kreativa: Jak vytvořit reklamní hit?

Martin Kučera (Marketing Strategist)

Kreativní myšlenka je základ. Pokud nemáte nápad, nemáte nic. Jak vyplnit prázdno na začátku tvůrčího procesu? Kde najít inspiraci? Odhalíme vám tajemství reklamního hitu. Na příkladech našich nejúspěšnějších kampaní zjistíte, že kreativita není magie, ale dovednost.

 

15:45 - 16:10 

3. Produkce: Spot za milion nebo za pár šupů?

Petr Vlasák (Creative Director) a Kristýna Ruslerová (Production Manager)

Jak natočit reklamu, která prodává? Možná vás to překvapí, ale nezáleží tolik na ceně. Rozhodují detaily. Špatný herec nebo odfláknutá produkce dokážou pohřbít i ten nejlepší nápad. Ukážeme vám zákulisí reklamy a klíčové kroky produkce, které oddělují funkční kampaně od průměru.

 

16:15 - 16:40

4. Média: Pravda a mýty o reklamních kanálech

Petr Machovec (Digital Strategist)

Televize je pasé? TikTok je jen pro děti? Omyl. Nejdůležitější není, co sledujete vy a vaši kamarádi, ale to, co sleduje váš zákazník. Zboříme největší mýty o médiích a ukážeme si, jak efektivně zacílit a rozdělit mediální rozpočet. Klíčem je zvolit správný kanál ve správný čas. Jak to ale udělat?

 

16:45 - 17:15

Příběhy firem jako je ta vaše: panelová diskuze

Praxe není nikdy dost. Do panelové diskuze přijali pozvání nejen naši klienti, ale také přední marketingoví odborníci. Budeme si povídat o tom, jaké postupy se jim osvědčily a čemu by se zpětně raději vyhnuli. Vsadíme boty, že se v příbězích budete poznávat a třeba najdete odpovědi na to, co zrovna sami řešíte.

 

Diskuzí i celým nabitým odpolednem vás provede náš marketingový ředitel Michal Novák.

 

17:15 - 22:00

Networking: Sejděme se na skleničce

Máte otázky, na které nezbyl prostor? Chcete se seznámit s dalšími českými úspěšnými podnikateli nebo sdílet dojmy z workshopu? Pojďte s námi pobýt u našeho stánku před Velkým sálem, ať už se skleničkou skvělého prosecca nebo nealka. Rádi vás uvidíme.

__________

Máte před sebou jedinečnou příležitost posunout vaše podnikání. Jediné odpoledne vás dělí od toho, abyste byli zase o krok dál před konkurencí.

 

Máme know how a nebojíme se ho sdílet. Buďte u toho s námi.

Těšíme se na vás na The Best of Czech Promotion Summit

17:00-21:00

Networking & Pub Quiz

Pub Quiz

První večer Retail Summitu – to jsou nové kontakty u sklenky a něčeho dobrého. Letos ale taky Pub Quiz a nehynoucí sláva a zdravá soutěživost, u které můžete popustit uzdu.

Klikněte pro více informací.

17:00-21:00

Pub Quiz

O čem to bude?

Ve kterých tématech můžete zazářit?

Historie obchodu, reklama a samozřejmě…Retail Summit

Vítězný tým si odnese exkluzivní cenu od Plzeňského Prazdroje.

Kdo může soutěžit?

Tým o 3 – 5 lidech s registrací na Retail Summit.

Kapacita je omezená, registrujte proto svůj tým na: [email protected] a počkejte, až vám místo potvrdíme.

Začínáme ve 20.00 v Plzeňské hospodě.

Přijďte všem vytřít zrak!

19:00

CEO Dinner

Na pozvání SOCR ČR
První den

středa - 26 / 3 / 2025

08:00-09:00

Registrace účastníků

09:00-11:00

Blok A

Moderuje:
Martin Veselovský , moderátor, DVTV
Trojúhelník inovací v retailu: sortiment, technologie, udržitelnost
Tomáš Prouza
Tomáš Prouza prezident, SOCR ČR a viceprezident EuroCommerce
09:00-11:00

Trojúhelník inovací v retailu: sortiment, technologie, udržitelnost

O čem to bude?

Prezentace se zaměří na tři klíčové oblasti inovací, které dnes v retailu intenzivně probíhají – inovace v sortimentu, inovace v technologiích a inovace v udržitelnosti. Popíše a vysvětlí příčiny aktuálních trendů, které jdou napříč zmíněnými kategoriemi. Lze do budoucna očekávat větší poptávku zákazníků po biopotravinách a rostlinných alternativách? Jak mění technologie v retailu zákaznický zážitek a jak pomáhají samotným obchodníkům v optimálním řízení jejich podnikání? Proč bude snaha o dekarbonizaci ekonomiky jednou z klíčových výzev, kterým bude retail v příštích letech čelit? Prezentace vysvětlí nejen tyto, ale i další pohyby na poli inovací v retailu a vše zasadí do širšího kontextu a souvislostí.

Tomáš Prouza

Tomáš Prouza

prezident, SOCR ČR a viceprezident EuroCommerce

Vystudoval ekonomii, diplomacii a žurnalistiku. V letech 2004–2006 byl náměstkem ministra financí ČR. Poté působil ve Světové bance, nejprve jako expert pro finanční služby v Praze, později v centrále Světové banky ve Washingtonu. V letech 2014–2017 pracoval jako státní tajemník pro evropské záležitosti při Úřadu vlády ČR a jako koordinátor digitální agendy ČR. V roce 2018 byl zvolen prezidentem Svazu obchodu a cestovního ruchu v ČR a v roce 2019 se stal i viceprezidentem evropské asociace EuroCommerce. Od roku 2020 je viceprezidentem Hospodářské komory ČR.

Výlet do galaxie FMCG trendů
Ladislav Csengeri
Ladislav Csengeri Managing Director, YouGov
09:00-11:00

Výlet do galaxie FMCG trendů

O čem to bude?

Od módních a nových slov ke vzniku jednotlivých trendů. Každý spotřebitelský trend má svůj prvopočátek. Před jeho zhmotněním se o něm hodně diskutuje a čas ukáže, do jaké míry se ujal a změnil chování spotřebitelů. Prozkoumejme společně, které diskutované trendy se propisují do nákupního chování na trhu FMCG u českých kupujících.

Ladislav Csengeri

Ladislav Csengeri

Managing Director, YouGov

Ladislav Csengeri je ředitelem společnosti YouGov v Česku a na Slovensku, která převzala v roce 2024 divizi Spotřebitelského panelu GfK. Ta kontinuálně měří již desítky let nákupní chování i českých domácností. Ladislav dříve působil v GfK, od roku 2007, a převážnou část své kariéry se specializuje na rychloobrátkový segment FMCG a Retail z pohledu nákupního a spotřebitelského chování. Kromě řízení lokálních týmů je zapojen do několika regionálních a globálních projektů. Studoval na Podnikově-hospodářské fakultě Ekonomické univerzity v Bratislavě, včetně stipendijního studia na University of Applied Sciences Osnabrück v Německu se specializací na marketing, výzkum trhu a event management.

Rozhovor: Technologie jako srdce retailových inovací
Kateřina Ježková
Kateřina Ježková Head of Top Corporate Sales, T-Mobile
09:00-11:00

Rozhovor: Technologie jako srdce retailových inovací

O čem to bude?

Jaké inovace přinášejí technologie do retailu? Digitalizace a technologie jako IoT umožňují efektivnější distribuci zboží, optimalizaci zásob i snížení provozních nákladů. Zlepšují personalizované nabídky, analýzu zákaznických preferencí a vytváří dynamické cenové modely, které se přizpůsobují aktuálním trendům a chování spotřebitelů – to vše s důrazem na ochranu dat a identity.  Díky těmto technologiím se zlepšuje zákaznická zkušenost a otevírají se nové možnosti, včetně autonomního provozu prodejen 24/7 bez personálu.

Kateřina Ježková

Kateřina Ježková

Head of Top Corporate Sales, T-Mobile

Kateřina Ježková je zkušená manažerka s více než 18 lety praxe v oblasti obchodu, prodeje a vedení týmů. Aktuálně působí jako Head of Top Corporate Sales ve společnosti T-Mobile Czech Republic, kde se zaměřuje na strategické řízení klíčových zákaznických segmentů.

Během své kariéry zastávala řadu vedoucích pozic v mezinárodních společnostech, jako jsou Coca-Cola HBC, Diageo nebo Mars. Má bohaté zkušenosti s řízením moderního i tradičního retailu, rozvojem e-commerce kanálů a nastavováním obchodních strategií napříč trhy v České republice, na Slovensku, Maďarsku i ve Spojených arabských emirátech. Kateřina je odbornicí na budování dlouhodobých vztahů s klíčovými zákazníky, optimalizaci prodejních procesů a vedení týmů k dosažení obchodních cílů.

Pivo v nové éře: Jak inovace proměňují tradiční kategorii
Lenka Bojdová
Lenka Bojdová Category Development Manager CZ&SK, Plzeňský Prazdroj
Jakub Marek
Jakub Marek Marketing Manager Premium CZ&SK, Plzeňský Prazdroj
09:00-11:00

Pivo v nové éře: Jak inovace proměňují tradiční kategorii

O čem to bude?

Prezentace se zaměří na výzvy, kterým dnes pivní kategorie čelí, a jak na ně reagujeme inovacemi. Podíváme se na tři klíčové oblasti: produkt, balení a prodejní prostory. Jak můžeme oživit tradiční kategorii, která je pro retail stále klíčová, a přitom reagovat na měnící se požadavky trhu? Jaké kroky podnikáme pro modernizaci piva v regálech a jak mohou retaileři pomoci obnovit pivu jeho zaslouženou pozici na prodejní ploše? Představíme konkrétní iniciativy, které myslíme vážně a díky nimž věříme, že pivo zůstane atraktivní a relevantní pro další generace.

Lenka Bojdová

Lenka Bojdová

Category Development Manager CZ&SK, Plzeňský Prazdroj
Jakub Marek

Jakub Marek

Marketing Manager Premium CZ&SK, Plzeňský Prazdroj

Je zodpovědný za růst prémiového portfolia a zvyšování atraktivity pivní kategorie. Má desetiletou zkušenost v segmentu FMCG nápojů, především s managementem předních pivních značek. Pracoval napříč komerčními funkcemi, ale jeho hlavním zaměřením a doménou je marketing. Je klíčovou osobou stojící za uvedením moderního ležáku Proud, od tvorby strategie až po marketingový mix.

Keynote Speaker
Winning the Race for Retail Relevance
Ken Hughes
Ken Hughes The King of Customer Experience
09:00-11:00

Winning the Race for Retail Relevance

O čem to bude?

S nástupem umělé inteligence a zralé generace Z, která stále více ovlivňuje trh, čeká retail zásadní změna. Nové prodejní kanály, technologie a rostoucí očekávání spotřebitelů nutí značky investovat do moderních způsobů propojení se zákazníky.

Poprvé díky umělé inteligenci můžeme dosáhnout hlubokého a zároveň masového propojení se zákazníky. Zážitky v retailu se tak stávají více osobními a relevantními než kdy dříve.

Tato prezentace se zaměří na budoucnost retailu z pohledu hodnot moderního spotřebitele.

Ken Hughes

Ken Hughes

The King of Customer Experience

Je známý jako „král zákaznické zkušenosti“ a je světovou autoritou v oblasti porozumění spotřebitelskému chování. Zaměřuje se na vliv technologií a digitálního prostředí na chování zákazníků a zkoumá, jaké faktory ovlivňují naše ekonomická rozhodnutí. Díky těmto znalostem dokáže předvídat, jak se spotřebitelé budou chovat v budoucnosti, a radit firmám, jak se na tyto změny připravit. Je konzultantem pro řadu velkých světových značek v oblasti zákaznické a zaměstnanecké zkušenosti, omnichannel strategie, umělé inteligence, maloobchodní futurologie a peer-to-peer ekonomiky. Je to nejen uznávaný autor, řečník na konferencích TED, ale také vysokoškolský pedagog. Jeho vystoupení jsou proto podnětná, energická a zábavná. Každý rok mluví tento rodilý Ir k desítkám tisíc účastníků konferencí po celém světě.

11:00-11:30

Přestávka na kávu a čaj

11:30-13:15

Blok B

Moderuje:
Martin Veselovský , moderátor, DVTV
Mastercard Obchodník roku 2024: Finále kategorie „Inovátor v obchodě“
Václav Jaroš
Václav Jaroš CEO a předseda představenstva, NFCtron
Petr Baudyš
Petr Baudyš ředitel pro kvalitu, Penny Market ČR
Jakub Henni
Jakub Henni Co-Founder & Managing Director, Nesnězeno
Ondřej Krátký
Ondřej Krátký CEO & founder, Grid.online
11:30-13:15

Mastercard Obchodník roku 2024: Finále kategorie „Inovátor v obchodě“

O čem to bude?

Soutěžní přehlídku tří nominovaných projektů uvede Martin Dolejš, Business Development Director CZ/SK, Mastercard 

Festivalové lesy: Propojení zážitků s udržitelností

Václav Jaroš, CEO a předseda představenstva, NFCtron

Festivalové lesy dávají s pomocí aplikace NFCtron návštěvníkům možnost symbolicky zasadit virtuální strom formou finančního příspěvku – ať už samostatně v aplikaci nebo v rámci nákupu vstupenky. V létě 2024 odstartovaly a propojují udržitelnost s emocemi festivalových zážitků. Za rok na 496 akcích využilo služby NFCtron přes 700 000 návštěvníků. Festivaly tak nabízejí nejen kulturní program, ale i podporu programu Priceless Planet Coalition. Projekt zvyšuje aktivaci návštěvníků s festivalem i mimo místo a datum konání. Pořadatel může z návštěvníků, kteří podpoří jeho festivalový les, udělat své věrné fanoušky odměnou např. v podobě levnější vstupenky.

 

Udržitelný retail v praxi: Penny & Nesnězeno

Petr Baudyš, ředitel pro kvalitu, Penny Market ČR

Jakub Henni, Co-Founder & Managing Director, Nesnězeno

V roce 2023 jsme v Nesnězeno navázali spolupráci s řetězcem PENNY, abychom společně nabídli řešení, které dává smysl jak zákazníkům, tak životnímu prostředí. Díky této iniciativě mohou zákazníci přes mobilní aplikaci Nesnězeno zakoupit balíčky čerstvých potravin, které jsou stále v rámci platné doby trvanlivosti, ale blíží se k jejímu konci. To znamená kvalitní jídlo za výhodnější cenu a zároveň snížení potravinového odpadu.  

Pro PENNY to není jen ekologický projekt – je to i skvělý způsob, jak oslovit novou skupinu zákazníků, kteří oceňují udržitelnost i chytré nákupy. Díky pozitivní zpětné vazbě od zákazníků i skvělým výsledkům se PENNY rozhodlo rozšířit tuto formu spolupráce do všech svých více než 430 prodejen od 1. 7. 2025. Do konce roku 2024 jsme zachránili přes 468 tun potravin, což odpovídá více než 270 000 balíčkům, snížili jsme emise CO₂ o 5,6 megatun a dosáhli 90% úspěšnosti prodeje. 

Naše spolupráce ukazuje, že inovace a udržitelnost mohou jít ruku v ruce a přinášet konkrétní výhody – zákazníkům, obchodníkům i naší planetě. Od července 2025 bude tento win-win projekt dostupný ve všech prodejnách PENNY a pomůže ještě více lidem nakupovat chytře a udržitelně.

 

Revoluce v městské logistice

Ondřej Krátký, CEO & founder, Grid.online 

Grid.online je světově unikátní městská přepravní síť na bázi spotového tržiště. E-commerce hráči, retaileři a logistické firmy si zde flexibilně dokupují přepravní kapacitu, čímž optimalizují rychlost doručení, využití fixních nákladů a profitabilitu. Kurýři z různých odvětví (food, grocery, taxi) přes Grid prodávají volné kapacity a zvyšují si výdělky až o 40 %. Platforma přináší inovace včetně plateb GP Tom. Do tří let chce Grid dosáhnout 2 milionů zásilek ročně a 4 000 aktivních kurýrů měsíčně. Český model městské logistiky cílí na expanzi po Evropě a revoluci v doručování.

Václav Jaroš

Václav Jaroš

CEO a předseda představenstva, NFCtron
Petr Baudyš

Petr Baudyš

ředitel pro kvalitu, Penny Market ČR
Jakub Henni

Jakub Henni

Co-Founder & Managing Director, Nesnězeno
Ondřej Krátký

Ondřej Krátký

CEO & founder, Grid.online
Přichází velká změna v naší interakci s e-shopy. Jak bude vypadat?
Tervel Šopov
Tervel Šopov Partner, Deloitte
11:30-13:15

Přichází velká změna v naší interakci s e-shopy. Jak bude vypadat?

O čem to bude?

Neustále se rozšiřující produktové portfolio e-shopů představuje výzvu pro zákazníky, kteří se snaží najít ideální produkt. V této přednášce se zaměříme na to, proč je dnešní e-shop pro zákazníka často nepřívětivý, a jak se v následujících letech může změnit online nákupní zážitek. Představíme konkrétní příklady a nastíníme, jak by mohla vypadat budoucnost e-commerce.

Tervel Šopov

Tervel Šopov

Partner, Deloitte

Tervel je partner společnosti Deloitte zodpovědný za téma AI Strategie a Data Science v region střední Evropy.  Tervel má více než 10 let zkušeností v oblasti umělé inteligence, analytiky a dat. Pracuje s klienty z různých odvětví napříč Evropou a pomáhá jim k úspěšnému zavedení AI a dalších souvisejících technologií. Posledních několik let se zaměřuje na use cases pro Retail, e-commerce a FMCG jako jsou personalizace a dynamická cenotvorba.

AI v praxi: Inovace v žilách retailu
Tomáš Hladík Senior Consultant, Logio
Ondřej Klement
Ondřej Klement Chief Delivery Officer, Logio
11:30-13:15

AI v praxi: Inovace v žilách retailu

O čem to bude?

Umělá inteligence přináší do dodavatelských řetězců nejen větší přesnost a efektivitu, ale také konkrétní řešení pro snížení plýtvání – od lepšího plánování zásob až po optimalizaci přepravy. V této přednášce ukážeme, jak AI dokáže firmám pomoci ušetřit náklady, pomoci s udržitelností a zároveň zlepšit zákaznickou zkušenost. Na konkrétních příkladech z praxe se podíváme, jak technologie mění přístup k moderní logistice.

Tomáš Hladík

Senior Consultant, Logio

Tomáš je zkušený senior konzultant a projektový manažer s rozsáhlou praxí v optimalizaci výrobních a logistických systémů. Vystudoval University of Birmingham (MSc in Operations Management) a pražskou ČZU, kde získal doktorát v oblasti počítačové podpory optimální obnovy strojů. V Logiu řídil projekty napříč automotive, FMCG, petrochemickým i farmaceutickým průmyslem pro klienty jako Volkswagen, Škoda Auto, Continental, Plzeňský Prazdroj či Unipetrol. Specializuje se na štíhlou výrobu, řízení údržby, asset management a dynamické simulace, které pomáhají firmám efektivně řídit materiálové toky a minimalizovat plýtvání. Je členem předsednictva České společnosti pro údržbu (ČSPÚ) a zastupuje ji v Evropské federaci národních společností pro údržbu (EFNMS).

Ondřej Klement

Ondřej Klement

Chief Delivery Officer, Logio

Ondřej je Chief Delivery Officer s hlubokou expertízou v řízení dodavatelských řetězců, revenue managementu a optimalizaci prodeje. Vystudoval Fakultu informačních technologií na VUT v Brně a více než deset let se věnuje implementaci systémů pro promoční plánování, forecasting a řízení zásob. Spolupracoval s předními hráči trhu, jako jsou Albert, Nestlé, Kofola či Metro SK na zavádění pokročilých E2E řešení zahrnujících dynamickou cenotvorbu, optimalizaci sortimentu a plánování výroby. Ondřejova práce pomáhá firmám efektivně řídit komplexní procesy a zvyšovat jejich výkonnost.

Jak dostat inovace do srdce zákazníka
Lukáš Havlásek
Lukáš Havlásek Chief Ecommerce and Innovations Officer, Notino
11:30-13:15

Jak dostat inovace do srdce zákazníka

O čem to bude?

Chcete, aby zkušenost s vaší značkou byla pouze transakční, nebo více prožitková? Inspirujte se příběhem proměny Notino, lídra ve své kategorii, který do svých technologických inovací přidal „srdce“. Dozvíte se, proč nestačí růst skrze dobré ceny a kvalitu služeb, ale je třeba přidat emoce. Změnu navenek musí ale provázet neméně zásadní vnitřní přestavba firmy postavená podle zákazníka a jeho potřeb. Dozvíte se, jak to vše může promítnout do celkových výsledků firmy.

Lukáš Havlásek

Lukáš Havlásek

Chief Ecommerce and Innovations Officer, Notino

Lukáš Havlásek se v oblasti ecommerce pohybuje přes 17 let. Pod rukama mu za tu dobu prošly desítky velkých ecommerce projektů, a to jak B2C, tak i B2B. Pomáhal s rozjezdem a zlepšováním e-shopů např. pro společnosti Sconto, SuperZoo, OfficeDepot, Okay, Moutfield, Prusa3D a dalších. V boardu Notina má v posledních letech na starosti strategii růstu obratu a rozvoje e-shopu, mobilní aplikace, omnichannelu a vše spojené s customer experience ve 27 zemích, kde společnost působí.

13:15-14:30

Pracovní oběd

14:30-16:15

Blok C

Moderuje
Jan Patera , Partner, Blue Events
Jaké inovace (ne)mají úspěch u zákazníků
Stéphane Molet
Stéphane Molet Commercial Director, Decathlon
14:30-16:15

Jaké inovace (ne)mají úspěch u zákazníků

O čem to bude?

Decathlon není jen prodejce, ale i výrobce vybavení vlastních značek. Celosvětově má více než 900 patentů na produkty, které vyvinul. Chytré a inovativní produkty za příznivé ceny jsou pro jeho obchodní model klíčové. Inspirujte se tím, jak v Decathlonu přemýšlí o vývoji produktu.

Stéphane Molet

Stéphane Molet

Commercial Director, Decathlon

Stéphane MOLET je od poloviny roku 2024 obchodním ředitelem společnosti Decathlon Česká republika. Má za sebou 22 let zkušeností a to jak přímo v retailu jako vedoucí oddělení a následně ředitel několika prodejen Decathlon, tak ve značkách Decathlonu - ve značce zimních sportů Wedze jako obchodní ředitel, ve značkách Forclaz a Simond jako produktový manažer.  Pracoval celkem ve 4 zemích: Francii, Anglii, Polsku a nyní v České republice. Stéphane se specializuje na pochopení potřeb uživatelů a zákazníků, abychom v Decathlonu mohli nabízet ty nejlepší produkty a služby.

Revoluce v privátních značkách
Paolo Bonsignore
Paolo Bonsignore Commercial Director, Coop Italian Food
14:30-16:15

Revoluce v privátních značkách

O čem to bude?

Coop Italy dokázal dramaticky zvýšit tržní podíl své vlastní privátní značky tím, že své produkty znovu uvedlo na trh revolučním způsobem. Jeden ze tří největších hráčů na italském moderním trhu následoval inovativní metodologii. Překonal přitom některé z klasických kognitivních zkreslení, která obvykle maloobchodníky ovlivňují.

Paolo Bonsignore

Paolo Bonsignore

Commercial Director, Coop Italian Food

Paolo Bonsignore je zkušený manažer s bohatými zkušenostmi ve vedení značek, jako jsou illy, Ferrero a Giovanni Rana, kde úspěšně řídil expanzi značky do Spojených států. V současnosti působí jako obchodní ředitel společnosti Coop Italian Food, která poskytuje strategické poradenství a dodává vysoce kvalitní italské potraviny maloobchodníkům po celé Evropě, Asii a USA. Dříve zastával pozici vedoucího privátních značek a marketingu ve společnosti Coop Italia, kde vedl revitalizaci privátní značky s cílem zdvojnásobit již tak významný podíl na trhu.

Jak AI mění budoucnost hodnotového řetězce spotřebního zboží
Jaroslav Šedina
Jaroslav Šedina Data Science Manager, RELEX Solutions
Kinga Wyganowska
Kinga Wyganowska Senior Account Executive, RELEX Solutions
14:30-16:15

Jak AI mění budoucnost hodnotového řetězce spotřebního zboží

O čem to bude?

V této dynamické a poutavé prezentaci prozkoumáme, jak umělá inteligence a datová věda revolučně mění predikci promoakcí v hodnotovém řetězci spotřebního zboží. Osvědčené postupy se rychle vyvíjejí, což firmám umožňuje optimalizovat jejich hodnotové řetězce, zlepšovat predikci poptávky a zvyšovat efektivitu.

Toto nebude obyčejná prezentace – je navržena jako interaktivní konverzace! Prezentace bude v angličtině, přičemž Kinga povede diskuzi a bude klást otázky v angličtině, zatímco Jaroslav poskytne postřehy a odpovědi v češtině. Tento jedinečný bilingvní formát přidá další vrstvu zapojení a zajistí hlubokou a živou diskuzi.

Jaroslav Šedina

Jaroslav Šedina

Data Science Manager, RELEX Solutions

Jaroslav je zkušený lídr v oblasti datové vědy se specializací na prognózování a optimalizaci. Působí ve Finsku v centrále společnosti RELEX Solutions, kde vede tým datové vědy v oblasti výroby, se zaměřením na plánování zásob a optimalizační modely. Sehrál klíčovou roli při vývoji a uvedení nové generace rámce pro strojové učení v oblasti prognózování, čímž podporuje inovace v maloobchodě i ve výrobě. S odbornými znalostmi v pokročilé analytice, strojovém učení a AI aplikacích je Jaroslav zapáleným zastáncem využívání dat ke zlepšení rozhodování a efektivity provozu.

Kinga Wyganowska

Kinga Wyganowska

Senior Account Executive, RELEX Solutions

Již více než 20 let se věnuje technologiím, které podporují optimalizaci a rozvoj obchodu. Zaměřuje se na oblasti plánování prodeje a provozu, category management, dodavatelský řetězec, cenotvorbu, propagaci a řízení pracovní síly. Úspěšně realizovala desítky projektů pro klienty v Polsku i celé Evropě. Profesionální naplnění nachází v tom, že konzistentně přináší reálnou obchodní a environmentální hodnotu za využití nejnovějších a osvědčených technologií. V současné době je zodpovědná za obchodní rozvoj RELEX Solutions v Polsku a regionu střední a východní Evropy.

Od semínka k produktu
Anna Schlindenbuch
Anna Schlindenbuch Head of Marketing, UGO
14:30-16:15

Od semínka k produktu

O čem to bude?

V UGO fandíme životu v rovnováze a ve všem co děláme se snažíme spojit to nejlepší z přírody a z nás. Suroviny jsou základ, a proto v našich restauracích i retailových produktech pracujeme vždy s pečlivě vybranými čerstvými ingrediencemi. Čerstvá šťava UGO vzniká jinak než běžně dostupné ovocné nápoje. V rámci hesla „Ze sadu až do lahvičky“ čerstvé ovoce vymačkáme, naplníme do lahviček, které ošetříme vysokým tlakem. Touha po produktech z kvalitních surovin zavedla skupinu Kofola až na pole. V roce 2024 koupila rodinná nápojářská společnost jablečné sady, jejichž plody putují nejen na pulty obchodů a jako surovina do Salaterií, ale i do balených UGO šťáv. Největší inovací v moderním nápojovém byznysu tak nejsou jen nové technologie a výrobní postupy, ale i návrat ke kořenům a poctivým surovinám.

Anna Schlindenbuch

Anna Schlindenbuch

Head of Marketing, UGO

Schlindenbuch se pohybuje v oblasti marketingu již čtvrt století. Posledních 8 let pracuje pro různé značky ve skupině Kofola. Pro značku Jupí uvedla novou řadu Icetea sirupů a v LEROSU byla odpovědná se relaunch a redesign tradiční bylinkové značky, který ocenila porota soutěže Obal roku. Poslední dva roky vede marketingové oddělení značky UGO a stará se o segment rychlého občerstvení (QSR) i retailový prodejní kanál.

Český retail pod lupou: privátky a inovace – v akci!
Romana Duníková
Romana Duníková Customer Success Leader CZ/SK/HU, NIQ
14:30-16:15

Český retail pod lupou: privátky a inovace – v akci!

O čem to bude?

V NIQ věříme v data a měříme, co a jak Češi nakupují. V tomto příspěvku shrneme vše, co potřebujete vědět o českém maloobchodu a nákupním chování Čechů. Zaměříme se na 3 fenomény, kterým se věnuje tento programový blok, tedy privátní značky, promoce a inovace a řeč bude nejen o trhu s rychloobrátkovým zbožím (FMCG), ale podíváme se i do světa elektroniky a zboží dlouhodobé spotřeby (Tech&Durables). Klíčová data k výše uvedeným tématům zazní právě tady.

Romana Duníková

Romana Duníková

Customer Success Leader CZ/SK/HU, NIQ

Romana Duníková pracuje v NIQ (dříve Nielsen) již 20 let, během nichž vystřídala různé pozice v rámci klientského oddělení, a to jak analytické, konzultantské, komerční, tak i manažerské. V současné době vede Consulting & Insights týmy pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko a pomáhá tak mnoha lokálním i globálním výrobcům a distributorům dosahovat jejich cílů na těchto trzích.

16:15-16:45

Přestávka na kávu a čaj

16:45-18:30

Blok D:Paralelní programové bloky

D1: AI a automatizace pro efektivní retail
Moderuje:
Panelisté:

Umělá inteligence a automatizace mění retail. Jaké jsou trendy a jak je využít k personalizaci, efektivitě a růstu prodejů? Ukážeme praktické aplikace, od analýzy chování zákazníků přes predikci preferencí až po rozpoznávání krádeží a automatizaci prodeje bez obsluhy 24/7. Probereme, jak AI zvyšuje spokojenost zákazníků, optimalizuje zásoby, personalizuje nabídky a zlepšuje obchodní výsledky. 

D2: Inovace v Customer Experience
Moderuje:
Panelisté:

Konzistentní zákaznická zkušenost dokáže vygenerovat až o třetinu vyšší prodeje. Zákazníci dnes očekávají rychlý, jednoduchý a personalizovaný nákupní zážitek – ať už nakupují online, offline, na sociálních sítích, přes aplikaci nebo přes AI asistenty. Ukážeme nejnovější trendy v CX a inspirujeme vás příklady efektivní harmonizace různých kanálů a dat. Přijďte diskutovat o tom, jak porozumět zákazníkům a najít rovnováhu mezi automatizací a lidským přístupem.

18:30-19:30

Networking & Welcome Dinner

19:30-23:00

Společenský večer

Večerem provází
Matej Cifra – Sajfa , moderátor

Special guest: Mig 21

Během večera vyhlásíme vítěze ocenění:
or2024_rgb_color.png
mig_21_web.jpg
Druhý den

čtvrtek - 27 / 3 / 2025

09:00-10:45

Paralelní programové bloky E

E1: Retail management se zárukou
Moderuje:
Panelisté:

Budeme diskutovat o tom, jak zajistit správné plánování prostoru, které je klíčové pro zákaznický zážitek a profitabilitu prodejen. Přiblížíme si, jak nová generace čárových kódů či AI usnadňuje řízení cen a promocí. Nasdílíme zkušenosti se zavedením  AI pro promoční akce ve slovenském Coopu. A ukážeme, jak nasazení speciálního softwaru napomáhá Košíku.cz komplexně řídit ceny pro 3 země a poradit si i s 50% nárůstem počtu dodatečných cen, vzniklých po uplatnění populárního konceptu multikupu.

E2: Inovace v potravinářství
Moderuje:
Panelisté:

Seznamte se s inovativními projekty z výroby a retailu, od kultivovaného masa přes produkty pro flexitariány až po péči o tradiční odrůdy rostlin a půdu. Co je spojuje, jaké výzvy museli jejich tvůrci při implementaci překonat a proč je klíčové stále inovovat a jak novinky komunikovat? Připojte se ke společné diskuzi na tato zásadní témata. 

E3: Inovace pro platební řešení
Moderuje:
Panelisté:

Inovování plateb již dávno neznamená jen rozšiřování nástrojů a forem plateb na straně spotřebitele (plátce), jako je např. platba kartou v mobilu či hodinkách. Stále více inovací vzniká na straně prodejce, ať už jsou to nové prodejní platformy jako nákup přímo z infotainmentu auta, existující kamenné prodejny se samoobslužnými kiosky či prodej 24/7 a další.

10:45-11:30

Přestávka na kávu a čaj

11:30-13:15

Paralelní programové bloky F

F1: Inovace prodejních míst: Co skutečně funguje?
Moderuje:
Panelisté:

Dynamické změny v preferencích zákazníků kladou na obchodníky nové nároky – od modernizace prodejen až po optimalizaci nákladů a udržitelnosti. Inovace však nemusí znamenat komplikace. Jak efektivně zvládnout transformaci prodejních míst, snížit uhlíkovou stopu a současně ušetřit? Inspirujte se příklady velkých hráčů a získejte tipy z praxe. 

F2: Kompetence pro moderní retail
Moderuje:
Panelisté:

Jaké jsou klíčové kompetence lidí, bez kterých se retail v budoucnu neobejde? Jak podpořit zaměstnance v jejich rozvoji – připravit je na budoucí podobu práce a zároveň přispívat ke kultivaci prostředí, ve kterém vznikají inovace? Tato a další témata uchopíme strategicky v návaznosti na prosperitu a konkurenceschopnost firem. 

F3: Retail media – Kde se komunikace mění na prodej
Moderuje:
Panelisté:

Retail media jsou globálně jedním z nejrychleji rostoucích komunikačních kanálů. I v rámci Česka značky postupně získávají možnost efektivně využívat retail médií pro růst prodejů. Ukážeme vám, co to retail media jsou, co nového přinášejí do vztahu obchodníků s inzerenty, a jak je co nejefektivněji využít ve svůj prospěch.  

13:15

Závěrečný oběd